بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چرخه کاری در سیستم پایا چگونه و به چه صورت است.
در این پست قصد داریم اطلاعاتی در این باره قرار دهیم.

طبق اطلاعیه جدید بانک مرکزی، از تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶، انتقالات سامانه «پایا» برای دستور پرداخت‌های مشتریان صرفاً یک بار در روز و در روزهای غیر تعطیل رسمی و در سیکل ساعت ۱۵:۴۵ پردازش و برای اعمال نتیجه به بانک‌های مقصد ارسال می‌شود.
لذا کاربران گرامی، از امروز و برخلاف روزهای گذشته، احتمالا مبالغ درخواستی خود توسط سیستم پایا را بین ساعت ۱۶:۰۰ الی ۱۶:۳۰ دریافت خواهند کرد.
همچنین ارسال دستور پرداخت در «پایا» و «ساتنا» با تاریخ موثر روز تعطیل رسمی ممنوع است.

هر درخواستی که از طریق سیستم پایا ارسال می‌شود، برخلاف انتقال وجه عادی، همان لحظه ارسال نمی‌شود و در برخی مواقع و در صورتی که در محدوده انتقال روز جاری باشد، با تاخیر دو ساعته واریز می‌گردد.
از این رو طبق جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید که این درخواست‌ها چگونه و به چه صورتی ارسال می‌شوند.

چرخه کاری پایا
از ساعت تا ساعت زمان ارسال به بانک مقصد واریز بانک به حساب مشتری
۱۹:۱۵ (روز قبل) ۰۸:۴۵ ۰۹:۰۰ ۰۹:۰۰ الی ۰۹:۳۰
۰۸:۴۵ ۱۰:۴۵ ۱۱:۰۰ ۱۱:۰۰ الی ۱۱:۳۰
۱۰:۴۵ ۱۲:۴۵ ۱۳:۰۰ ۱۳:۰۰ الی ۱۳:۳۰
۱۲:۴۵ ۱۴:۴۵ ۱۵:۰۰ ۱۵:۰۰ الی ۱۵:۳۰
۱۴:۴۵ ۱۷:۱۵ ۱۷:۳۰ ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰
۱۷:۱۵ ۱۹:۱۵ ۱۹:۳۰ ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۰۰

چنانچه تاریخ موثر انتقال مصادف با یکی از ایام تعطیل باشد، انتقال در نخستین روز کاری بعد انجام خواهد شد.

اپراتور آفلاین است
2018/02/24, 23:13
غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی
توجه!
یک خطا رخ داد
متاسفیم ولی درخواست با یک مشکل مواجه شده است
خطا:
اپراتور آفلاین است
۱۳۹۶/۱۲/۰۵, ۲۳:۱۳